close
تبلیغات در اینترنت
معماری
loading...

فروشگاه اینترنتی فایل های دانلودی و محصولات (بانک معماری)

معماری

آخرین ارسال های انجمن

جزوه کامل معماری اسلامی

admin بازدید : 97 یکشنبه 14 خرداد 1396 نظرات ()

جزوه کامل معماری اسلامی

جزوه کامل معماری اسلامیدسته: طرح ،پروژه،تحقیق،word،ppt شهرسازی 
بازدید: 4 بار 
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 24719 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 461 

جزوه کامل معماری اسلامی 461 اسلاید پاورپونت بصورت pdf در اذهان بسیاری از خواص و غالب عوام چنین جا افتاده است که معماری اسلامی یعنی هر بنایی که گنبد و گلدسته دارد و معماری آن با عناصر طاق و طاق نما و رواق و هشتی و مقرنس و امثالهم به هم بافته شده است بررسی مساجد و مدارس و در دوره های مختلف بررسی سبک های مختلف خراسانی و

 

قیمت فایل فقط 12,000 تومان

خرید

سرای دوستی (مركز كودكان خیابانی)

admin بازدید : 77 جمعه 18 فروردين 1396 نظرات ()

سرای دوستی (مركز كودكان خیابانی)

سرای دوستی (مركز كودكان خیابانی)دسته: سایر رشته ها 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 117 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 186 

مقاله سرای دوستی (مركز كودكان خیابانی) در 186 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

 

قیمت فایل فقط 16,500 تومان

خرید

مقاله سرای دوستی (مركز كودكان خیابانی) در 186 صفحه word  قابل ویرایش با فرمت doc

 

در انتخاب موضوع طراحی برای سایت موردنظر مطالعات كاملی صورت گرفته است كه نشاندهندة تناسب موضع با سایت است.

 

با مطالعات اجتماعی و مصاحبه‌هائی كه از اساتید و افراد فعال در این زمینه در سازمان بهزیستی و غیره توسط اینجانب و مطالعه مفصل در مورد خود سایت و فصل 6 رساله انجام گردید.

این نكتة مهم كاملاً اشاره شده است.

 

لذا در این فصل به مطالعات مربوط به موضوع پروژه پرداخته خواهد شد تا با الهام از این مطالعات در مورد وضعیت كلی كودكان خیابانی) به نتیجه‌گیری اصلی در مورد علت انتخاب پروژه

دست یابیم.

 

2-2- تعریف كودك

 

بر اساس مادة 1 پیمان جهانی كودك (فصل 3 رساله) هر انسان زیر 18 سال كودك تلقی می‌شود.

هدف از این ماده: حمایت حداقل تا سن 18 سالگی و در عین حال امكان برخورداری آنان از استقلال به عنوان اشخاص تابع قانون شود خویش است. در تعیین حداقل حدود سنی هیچگونه تبعیض نباید صورت گیرد

 

فهرست مطالب

مقدمه 

فصل اول :

مطالعات اقلیمی و جغرافیائی منطقه: 

1-1- خلاصه روند دویست ساله توسعه و گسترش شهر تهران

1-1-1- تاریخچه هسته تاریخی شهر تهران و مراحل توسعه فیزیكی شهر تهران

2-1-1- ساختار جمعیتی شهر تهران 

2-1- موقعیت جغرافیائی 

3-1- موقعیت طبیعی 

4-1- پهنه بندی خطر زمین‌لرزه در تهران 

5-1- ویژگی های اقلیمی

1-5-1- دما 

2-5-1- میزان بارش 

3-5-1- رطوبت نسبی 

4-5-1- روزهای یخبندان 

5-5-1- روزهای بارانی 

6-5-1- باد 

7-5-1- تأثیر جهات وزش باد در ساختمان 

8-5-1- تأثیر جهات تابش خورشید در استقرار ساختمان 

9-5-1- ارتفاع بناها 

10-6-1- بررسی و نتیجه‌گیری از آمارهای موجود جغرافیائی و اقلیمی منطقه

7-1- احكام و ضوابط طراحی معماری 

منابع و ماخذ فصل اول 

فصل دوم:

تعریف و تبیین موضوع پروژه و نتیجه‌گیری برای انتخاب موضوع: 

1-2- تعریف و تبیین موضوع

2-2- تعریف كودك 

1-2-2- تعریف كودكان خیابانی 

3-2- تاریخچه كودكان خیابانی 

4-2- وضعیت كودكان خیابانی در جهان 

1-4-2- وضعیت كودكان خیابانی در ایران

5-2- «كودك در خیابان» و «كودك خیابان»

6-2- عوامل موثر بر خیابانی شدن كودكان

7-2- بزهكاری و بزهدیدگی كودكان خیابانی

8-2- وضعیت بهداشتی كودكان خیابانی

9-2- وضعیت روانی- اجتماعی كودكان خیابانی

1-9-2- مدرسه (اجتماع)

2-9-2- وضعیت روانی

3-9-2- مشكلات رفتاری

10-2- اقدامات ملی انجام شده در مورد این كودكان

1-10-2- سازمان بهزیستی

2-10-2- شهرداری

3-10-2- سازمان بین‌المللی

11-2- آمار كودكان خیابانی

12-2- نتایج بدست آمده از تحقیق دكتر رسول روشن در رابطه با وضعیت زیستی، روانی و اجتماعی كودكان خیابانی ایران

13-2- مقالات برخی از جرائد در مورد وضعیت نابسامان كودكان خیابانی

14-2- نتیجه‌گیری برای انتخاب موضوع فوق

15-2- پیوست مقالات جرائد در مورد وضعیت نابسامان كودكان خیابانی

منابع و ماخذ فصل دوم

فصل سوم:

مباحث عمومی مرتبط با پروژه

1-3- مصاحبه با آقای دكتر اقلیما (عضو هیئت علمی دانشكده بهزیستی و توانبخشی كشور)     

2-3- مصاحبه با خانم كاووسی (كارشناس قسمت آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران)     

3-3- مصاحبه با خانم قلی‌زاده و آقای نریمانی (افراد فعال در رابطه با كمك به این كودكان       

4-3- مفاد پیمان‌نامه جهانی حقوق كودك

5-3- راهكارهائی برای جلوگیری از بوجود آمدن یا كاهش كودكان 
خیابانی

6-3- روانشناسی دوران نوجوانی

1-6-3- حالات روانی و عاطفی در نوجوانان

2-6-3- شناخت خصوصیات فیزیكی كودكان و نوجوانان

7-3- كودك، معماری و فضا

1-7-3- دریافت حسی و هوشی فضای معماری

8-3- معماری برای كودكان

9-3- طراحی فضا با توجه به مشكلات رفتاری و روانی كودكان و 
نوجوانان

منابع و ماخذ فصل سوم

فصل چهارم:

بررسی مراكز كودكان خیابانی متناظر با طرح مجموعه مورد نظر خارجی و نقد و بررسی بازدیدهای انجام شده از مراكز داخلی:

1-4- مراكز خارجی:

1-1-4- مراكز كودكان خیابانی تركیه

2-1-4- مراكز كودكان خیابانی كنیا

3-1-4- مراكز كودكان خیابانی برزیل (شهر مارینگا)

4-1-4- پروژه ملی كودكان خیابانی فیلیپین (از سال 1986 تا كنون)

5-1-4- مراكز كودكان خیابانی هندوستان

6-1-4- مراكز كودكان خیابانی آفریقای جنوبی

7-1-4- مراكز كودكان خیابانی كانادا

2-4- مراكز داخلی:

1-2-4- مجتمع خدمات رفاهی- بهزیستی سبزوار

1-1-2-4- موقعیت

2-1-2-4- اجزاء طرح

3-1-2-4- معرفی كم و كیف معماری طرح

2-2-4- بازدید و تحلیل مركز كودكان خیابانی قرنطینه یاسر

3-2-4- بازدید از مراكز بعثت و شبانه‌روزی عاصف

4-2-4- بازدید از مراكز كودكان خیابانی اسماعیل محمدی

منابع و ماخذ فصل چهارم

فصل پنجم:

معرفی سایت پروژه

1-5- موقعیت شهری منطقه 15 تهران 

1-1-5- تراكم جمعیت و كمبود امكانات رفاهی

2-1-5- بررسی وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خانواده‌های ساكن منطقه 15 تهران    

2-5- كاربری پیشنهادی در طرح تفضیلی

3-5- زمین پروژه و قابلیت های آن

1-3-5- جنسیت خاك سایت

2-3-5- آب در منطقه طرح

3-3-5- كوه های متصرف در منطقه طرح

4-3-5- موقعیت گسل زلزله نسبت به منطقه طرح

5-3-5- بررسی معیارهای مربوط به محیط طبیعی و جغرافیا

6-3-5- دسترسی های سایت

10-5- چكیده

منابع و ماخذ فصل پنجم

فصل ششم:

بررسی ابعاد، استانداردها و چگونگی تعیین برنامه‌ریزی فیزیكی:

1-6- تعیین برنامه‌ریزی كالبدی سایت

1-1-6- ساختمان اداری

2-1-6- ساختمان خوابگاه

1-2-1-6- قسمت خوابگاه‌ها

2-2-1-6- آشپزخانه

3-2-1-6- محل ذخیره مواد و سردخانه

4-2-1-6- محل تهیه غذا

5-2-1-6- محل طبخ

6-2-1-6- محل غذاخوری

1-6-2-1-6- سرو غذا

2-6-2-1-6- سرویس ها

7-2-1-6- رختكن و سرویس ها

8-2-1-6- محل پارك ماشین و بار انداز

9-2-1-6- رختشویخانه

1-9-2-1-6- منطقه یا آماده‌سازی

2-9-2-1-6- قسمت شستشو

3-9-2-1-6- قسمت خشك كن

4-9-2-1-6- محل اتوكشی

3-1-6- ساختمان اجتماعات

1-3-1-6- سالن اجتماعات چند منظوره (آمفی تئاتر سر پوشیده)

2-3-1-6- نمازخانه

3-3-1-6- كتابخانه

1-3-3-1-6- جا برای گذاشتن وسائل

2-3-3-1-6- مخزن كتاب

3-3-3-1-6- سالن مطالعه

4-1-6- ساختمان آموزشی

1-4-1-6- گالری

2-4-1-6- كلاس های آموزشی

3-4-1-6- آتلیه‌ها (كلاس های هنری)

4-4-1-6- سمعی و بصری

5-1-6- كارگاه های تخصصی

1-5-1-6- نكاتی در زمینه طراحی و برنامه‌ریزی كارگاه ها

1-1-5-1-6- محوطه انبار و نگهداری

2-1-5-1-6- محوطه تدریس

3-1-5-1-6- ماشین‌آلات

6-1-6- غرفه‌های فروش و تریا

7-1-6- فضاهای سبز و ورزشی

8-1-6- نگهبانی

2-6- سازه

3-6- تاسیسات

1-3-6- گرمایش

2-3-6- حرارت مركزی

3-3-6- تهویه

4-3-6- خنك‌سازی مكانیكی

5-3-6- تهویه مطبوع

4-6- نتیجه‌گیری جهت ریختن برنامه فیزیكی طرح

منابع و ماخذ فصل ششم

فصل هفتم:

توضیح روند طراحی و شكل‌گیری احجام در سایت

فصل هشتم:

نقشه‌های طراحی شده در مورد سایت سازمان بهزیستی كشور برای استفاده كودكان خیابانی (برای دوستی)

قیمت فایل فقط 16,500 تومان

خرید

دانلود پاورپوینت حفاظت و ایمنی کارگران درحین اجرای کار ساختمانی

admin بازدید : 115 سه شنبه 01 فروردين 1396 نظرات ()

پاورپوینت حفاظت و ایمنی کارگران درحین اجرای کار ساختمانی

پاورپوینت حفاظت و ایمنی کارگران درحین اجرای کار ساختمانیدسته: معماری 
بازدید: 35 بار 
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 933 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 27 

پاورپوینت حفاظت و ایمنی کارگران درحین اجرای کار ساختمانی در 27 اسلاید قابل ویرایش و قابل ارائه برای درس عناصر و جزئیات ساختمانی

 

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

پاورپوینت حفاظت و ایمنی کارگران درحین اجرای کار ساختمانی در 27 اسلاید قابل ویرایش و قابل ارائه برای درس عناصر و جزئیات ساختمانی

 

حفاظت و ایمنی کارگران درحین اجرای کار ساختمانی

کلیه کارگران کارگاه های ساختمانی باید مجهز به کلاه و کفش ایمنی بوده و همچنین در صورتیکه شرایط و نوع کار اقتضاء نماید سایر وسائل حفاظت فردی از قبیل دستکش ،عینک، ماسک،کمربند،طناب نجات،گوشی و غیره مطابق ضوابط آئین نامه مربوطه باید در اختیار کارگران قرار داده شود

کلیه معابر ،پلکان ها، سطوح شیب دار،بازشوها،پرتگاه ها و به طور کلی تمام نقاطی که احتمال خطر سقوط افراد را در بر دارند باید بوسیله فرد و پوشش های موقت و مناسب حفاظت گردند

از کارکردن کارگران بر روی بام ساختمان ها در هنگام باد،طوفان و بارندگی شدید و یا هنگامی که سطح بام پوشیده از یخ باشد باید جلوگیری بعمل آید

*دستگاه های بتن ساز (میکسر)باید دارای ضامن باشد تا در هنگام تمیز کردن دستگاه از قفل و حرکت اتفاقی آن جلوگیری کند.
 برای بالا بردن تیرهای آهن باید از کابل یا سیم بوکسل مناسب استفاده شود

در موقع نصب ستون ها یا تیر های آهن قبل از جدا کردن نگهدارنده تیر آهن باید حداقل نصف تعداد پیچ و مهره ها  بسته یا جوشکاری لازم انجام شده باشد 

نردبان های قابل حمل باید طوری قرار داده شوند که پایه نردبان در جای ثابتی قرار گرفته و تکیه گاه بالا نیز استحکام کافی برای بار وارده را داشته باشد

* افزودن ارتفاع نردبان بوسیله قراردادن جعبه یا بشکه در زیر پایه های آن ممنوع است

نردبان نباید در مقابل درب که باز و بسته می شود قرارداده شود،مگر آنکه درب کاملاٌ قفل شده باشد

 

پیش نمایش فایل

 

پیش نمایش حفاظت درحین اجرای کار ساختمانی

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

پاورپوینت بررسی سقف تیرچه و بلوک

admin بازدید : 71 سه شنبه 01 فروردين 1396 نظرات ()

پاورپوینت بررسی سقف تیرچه و بلوک

پاورپوینت بررسی سقف تیرچه و بلوکدسته: معماری 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 648 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 24 

پاورپوینت بررسی سقف تیرچه و بلوک در 24 اسلاید قابل ویرایش و قابل ارائه برای درس عناصر و جزئیات ساختمانی

 

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

پاورپوینت بررسی سقف تیرچه و بلوک در 24 اسلاید قابل ویرایش و قابل ارائه برای درس عناصر و جزئیات ساختمانی

 

پیش نمایش فایل

 

پیش نمایش سقف تیرچه و بلوك

 

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

خرید

ترمیم و مقاوم سازی ساختمان

admin بازدید : 127 پنجشنبه 16 ارديبهشت 1395 نظرات ()

ترمیم و مقاوم سازی ساختمان

ترمیم و مقاوم سازی ساختماندسته: فنی و مهندسی 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 3915 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 33 

این پاورپوینت در مورد ترمیم و مقاوم سازی ساختمان و بسیار کامل و با افکت مناسب می باشد

 

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

پاورپوینت- ترمیم و مقاوم سازی ساختمان- در 33 اسلاید-powerpoint-ppt 

مقاوم سازی سازه ها و ساختمان ها و ترمیم بتن

 

 

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

آنچه درباره بتن شیشه ای و نقش آن در معماری و عمران باید بدانید

admin بازدید : 167 پنجشنبه 16 ارديبهشت 1395 نظرات ()

آنچه درباره بتن شیشه ای و نقش آن در معماری و عمران باید بدانید

آنچه درباره بتن شیشه ای و نقش آن در معماری و عمران باید بدانیددسته: فنی و مهندسی 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 2454 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 51 

این فایل در مورد کاربرد بتن شیشه ای و نقش آن در معماری و عمران می باشد در 50 صفحه میباشد

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

سنگ های نیمه شفاف :
سنگ های نیمه شفاف فقط یک توده مصالح ساختمانی شفاف نیستند. ولی گذشته از این یک وسیله بیان در دست هنرمندان و معماران است
لاتیراکن ارائه دهنده مفهوم بتن انتقال دهنده نور به عنوان یک ماده ساختمانی برای ساختمان های جدید به طور وسیع و قابل اجرا می باشد. این می تواند برای دیوارهای داخلی و خارجی ، روش ساختن سنگفرش ها یا حتی در هنر یا طراحی اشیا استفاده شود.

فیبرهای نوری :
بتن انتقال دهنده نور ترکیبی از رشته های شیشه ای نوری و بتن صاف شده می باشد که می تواند برای بلوک ها یا صفحات پیش ساخته استفاده بشود
هزاران رشته شیشه ای به شکل ماتریس و به طور موازی در هر جایی میان دو سطح اصلی همه بلوک ها پخش می شود. نسبت رشته ها کم می باشد و در حدود 4% حجم کلی می باشد. به این دلیل که این به عنوان اجزاء سازه ای در بتن استفاده می شوند. سطح بلوک های باقی ماندن مثل بتن همگن به نظر می رسد. رشته های شیشه ای نور را در دو سمت از بتن هدایت می کند. دلیل که موقعیت موازی آنها در سمت روشن دیوار به همین شکل ( بدون تغییر ) در سمت تاریکتر ظاهر می شود. سایه ها در سمت مخالف دیوار نمایش داده می شوند و رنگ نور مشابه باقی می ماند


تأثیرات سازه ای :
در تئوری ، یک دیواره سازه ای ساخته شده از لاتیراکن می تواند ضخامت دو متر داشته باشد. نورها با حداقل اتلاف نوری تا 20 متر کار می کنند
سازه های تحت فشار نیز می تواند از این بلوک ها ساخته شوند. رشته های شیشه ای تأثیر منفی قابل توجهی روی مقاومت فشاری بتن ندارند. بلوک ها می توانند در سایزهای مختلف ساخته شوند و البته شامل عایق حرارتی جاسازی شده می باشند

ساختار + مقاومت :
بهتر است دو ترکیب رزین ابوکسی استفاده شود. وقتی بلوک های لاتیراکن به هم چسبیده می شوند ، قسمت دیگر قطعه می تواند با مصالح ملاط رقیق سیمانی مستقر در سمت رنگی مانند بلوک ها پر شود.


ترکیبات : 
بتن : 98% فیبر نوری : 4% چگالی : 2400 ـ 2100
مقاومت فشاری : 50 مقاومت خمشی : 7
حداکثر سایز : 300 * 600 سایز استاندارد : 300 * 600
ضخامت : 500 ـ 25


ابداع لاتیراکن :
لاتیراکن توسط Aron Losoncziاختراع شد. او در مورد بتن های قابل انتشار نور می گوید : 
هزاران رشته شیشه ای نوری ماتریسی شکل و پخش شده به طور موازی در هرجایی بین دو صفحه اصلی هر بلوک . سایه ها در سمت روشن تر با طرح کلی تنیر و سخت در سمت تیره تر ظاهر می شوند. هر رنگ به شکل اصلی باقی می ماند. این تأثیرات ویژه این حس کلی را القا می کند که ضخامت و عرض دیوارهای بتنی از بین رفته است.


محاسن لاتیراکن :
می توان دیوار با هر ضخامتی توسط لاتیراکن ها ساخت ـ می توان نور را تا 20 متر در سراسر بتن بدون اتلاف روشنایی انتقال دهد ـ اگر از این ماده بیشتر و بیشتر در ساختمان سازی استفاده شود. نور طبیعی بیشتری می تواند برای نور دفاتر و انبارها استفاده شود. این می تواند منجر به کاهش زیاد در مقدار الکتریسیته استفاده شده برای نور ساختمان ها شود. وقتی در روز از نور طبیعی استفاده می شوند. همچنین وقتی مردم از پرتوهای خورشید استفاده کند معمولاً خوشحال تر و سودمندتر خواهند بود. بنابراین این ها دلایل گسترش عرضه و استفاده از بتن های نیمه شفاف می باشد.


ساخت بتن شفاف
بتن انتقال دهنده نور با نام تجاری ™ Litracon محصول نسبتا جدیدی است که در سال 2004 توسط یک معمار 27 ساله مجارستانی به نام آرن لوسونزی ابداع گردید. این محصول با ترکیب 96% بتن معمولی و 4% فیبرهای نوری محصولی منحصر به فرد را برای هزاره جدید به ارمغان آورده است
هم اکنون بتن لیتراکن با دانسیته 2400-2100 کیلو گرم بر متر مکعب ، مقاومت فشاری 50 نیوتن بر میلیمتر مربع و مقاومت کششی 7 نیوتن بر میلیمتر مربع در سه رنگ خاکستری، سیاه و یا سفید و با ابعاد استاندارد 300*600 میلیمتر و با ضخامت 500-25 میلیمتر تولید میگردد. ازنظر تئوری فیبرهای به کار رفته در لیتراکن قادر به انتقال نور در بتنی به ضخامت 20 متر می باشد. همچنین استفاده از فیبر نوری در اجزای باربر سازه ای بدون تاثیر منفی در مقاومت بالای فشاری و کششی آن می تواند اثری خوب با ایجاد فضاهایی روشن و جذاب داشته باشد.
بتن عبور دهنده نور (لایتراکان )


لایتراکان
بتن عبور دهنده نور، امروزه به عنوان یک متریال ساختمانی جدید با قابلیت استفاده بالا مطرح است. این متریال ترکیبی از فیبرهای نوری و ذرات بتن است و می تواند به عنوان بلوک ها و یا پانل های پیش ساخته ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد. فیبر ها بخاطر اندازه کوچکشان با بتن مخلوط شده و ترکیبی از یک متریال دانه بندی شده را تشکیل می دهند. به این ترتیب نتیجه کار صرفا ترکیب دو متریال شیشه و بتن نیست، بلکه یک متریال جدید سوم که از لحاظ ساختار درونی و همچنین سطوح بیرونی کامل همگن است، به دست می آید.
فیبر های شیشه باعث نفوذ نور به داخل بلوک ها می شوند. جالب ترین حالت این پدیده نمایش سایه ها در وجه مقابل ضلع نور خورده است. همچنین رنگ نوری که از پشت این بتن دیده می شود ثابت است به عنوان مثال اگر نور سبز به پشت بلوک بتابد در جلوی آن سایه ها سبز دیده می شوند. هزاران فیبر شیشه ای نوری به صورت موازی کنار هم بین دو وجه اصلی بلوک بتنی قرار می گیرند. نسبت فیبر ها بسیار کم و حدود 4 درصد کل میزان بلوک ها است. علاوه بر این فیبر ها بخاطر اندازه کوچکشان با بتن مخلوط شده و تبدیل به یک جزء ساختاری می شوند بنابر این سطح بیرونی بتن همگن و یکنواخت باقی می ماند. در تئوری، ساختار یک دیوار ساخته شده با بتن عبور دهنده نور، می تواند تا چند متر ضخامت داشته باشد زیرا فیبر ها تا 20متر بدون از دست دادن نور عمل می کنند و در دیواری با این ضخامت باز هم عبور نور وجود دارد.
ساختارهای باربر هم می‌توانند از این بلوک‌ها ساخته شوند. زیرا فیبر های شیشه ای هیچ تاثیر منفی روی مقاومت بتن ندارند. بلوکها می توانند در اندازه ها ی متنوع و با عایق حرارتی خاص نصب شده روی آنها تولید شوند.
این متریال در سال 2001 توسط یک معمار مجار به نام «آرون لاسونسزی» اختراع شد و به ثبت رسید. این معمار زمانیکه در سن 27 سالگی در کالج سلطنتی هنر های زیبای استکهلم مشغول به تحصیل بود این ایده را بیان کرد و در سال 2004 شرکت خود را با نام لایتراکان تاسیس کرد و با توجه به نیاز و تمایل جامعه امروز به استفاده از مصالح جدید ساختمانی، از سال 2006 با شرکت های بزرگ صنعتی به توافق رسیده و تولید انبوه آن به زودی آغاز خواهد شد.


موارد کاربرد
دیوار: به عنوان متداول ترین حالت ممکن این بلوک می تواند در ساختن دیوارها مورد استفاده قرار گیرد. به این ترتیب هر دو سمت و همچنین ضخامت این متریال جدید قابل مشاهده خواهد بود. بنابر این سنگینی و استحکام بتن به عنوان ماده اصلی «لایتراکان» محسوس تر می شود و در عین حال کنتراست بین نور و ماده شدیدتر می شود. این متریال می تواند برای دیوارهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گیرد و استحکام سطح در این مورد بسیار مهم است. اگر نور خورشید به ساختار این دیوار می تابد قرار گیری غربی یا شرقی توصیه می شود تا اشعه آفتاب در حال طلوع یا غروب با زاویه کم به فیبر های نوری برسد و شدت عبور نور بیشتر شود. بخاطر استحکام زیاد این ماده می توان از آن برای ساختن دیوار های باربر هم استفاده کرد. در صورت نیاز، مسلح کردن این متریال نیز ممکن است، همچنین انواع دارای عایق حرارتی آن نیز در دست تولید است.


پوشش کف:
یکی از جذاب ترین کاربرد ها، استفاده از «لایتراکان» در پوشش کف ها و درخشش آن از پایین است. در طول روز این یک کف پوش از جنس بتن معمولی به نظر می رسد و در هنگام غروب آفتاب بلوک های کف در رنگهای منعکس شده از نور غروب شروع به درخشش می کنند.


طراحی داخلی:
همچنین از این نوع بتن عبور دهنده نور می توان برای روکش دیوار ها در طراحی داخلی استفاده کرد به صورتی که از پشت نور پردازی شده باشند و می توان از نور های رنگی متنوع برای ایجاد حس فضایی مورد نظر استفاده کرد.


کاربرد در هنر:
بتن ترانسپارانت برای مدتها به عنوان یک آرزو برای معماران و طراحان مطرح بود و با تولید لایتراکان این آرزو به تحقق پیوست. کنتراست موجود در پشت متریال تجربه شگفت آوری را برای مدت طولانی در ذهن بیننده ایجاد می کند. در واقع با نوعی برخورد سورئالیستی محتوای درون در ارتباط با محیط پیرامون قرار می گیرد و به این ترتیب بسیاری از هنرمندان تمایل به استفاده از این متریال در کارهای خود دارند. به طور کلی با پیشرفت های تکنولوژیکی و ارائه خلاقیت طراحان و مجسمه سازان با ابزار های مختلف، پتانسیل و قابلیت بتن توسط هنرمندان گوناگون در تمام جهان مورد استفاده قرار گرفته است.


بلوکها
مسلح کردن بلوک بتنی عبور دهنده نور:
در صورت نیاز به مسلح کردن این بتن شیار هایی در داخل آن تعبیه می شوند. در حین ساختن دیوارها میلگرد ها بصورت عمودی یا افقی در این شیار ها قرار می گیرند و فیبر های اپتیکی بخاطر خاصیت انعطاف پذیری خود در اطراف میلگردها جمع می شوند و به این ترتیب میلگرد ها دیده نمی شوند. از این روش بصورت موفقیت آمیزی در چند پروژه و طراحی نمایشگاه استفاده شده است.


رنگها و بافت ها:
با توجه به رنگ خاکستری متداول بتن معمولی، لایتراکان دارای رنگهای متنوعی است و بافت سطوح بیرونی آن نیز می تواند متنوع باشد، به گونه ای که بلوکهای متنوع در کنار هم قرار گیرند و یک ساختار واحد را به وجود آورند.


توزیع فیبرها:
اندازه و ترتیب فیبر ها در هر بلوکی می تواند متفاوت باشد و این ترتیب قرار گیری می تواند کاملا منظم یا کاملا ارگانیک مانند مقطع چوب باشد
اندازه بلوکها:
ضخامت mm 500~25
عرض حداکثر mm 600 
ارتفاع حد اکثر mm 300


لامپ لایترا کیوب 

یکی از محصولات موفق لایتراکان در زمینه طراحی، لامپ لایترا کیوب است که در آن بلوکها با قرار گیری روی هم مکعبی را تشکیل می دهند که منبع نور در داخل آن قرار دارد و نور با عبور از بتن به بیرون ساطع می شود.
به این ترتیب این ماده جدید می تواند در عرصه های مختلف طراحی و همچنین در ایجاد فضاهای پویا و انعطاف پذیر داخلی بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

مقاله فرکتال/پرش کیهانی/معماری

admin بازدید : 114 جمعه 03 ارديبهشت 1395 نظرات ()

مقاله فرکتال/پرش کیهانی/معماری

مقاله فرکتال/پرش کیهانی/معماریدسته: معماری 
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 797 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 12 

فایل word قابل ویرایش در این مقاله تلاش شده تا یک تفکر فکری و چگونگی نفوذ آن به معماری غرب معاصر بیان شودشاید این سوال مطرح شود که چرا باید با مکاتب فکری غربی آشنا شویم؟ شاید تا قبل از قرن 19 که ایران دارای سبک وسیاق سنتی و پشتوانه ی کهن بود،به راحتی میتوانستیم دستاوردهای معماری غرب را نادیده بگیریم اما به دلیل بیکفایتی زمامداران کشور که غرب ر

 

قیمت فایل فقط 4,900 تومان

خرید

مقاله فرکتال / پرش کیهانی / معماری

 

فایل word قابل ویرایش

در این مقاله تلاش شده تا یک تفکر فکری و چگونگی نفوذ آن به معماری غرب معاصر بیان شود.شاید این سوال مطرح شود که چرا باید با مکاتب فکری غربی آشنا شویم؟

شاید تا قبل از قرن 19 که ایران دارای سبک وسیاق سنتی و پشتوانه ی کهن بود،به راحتی میتوانستیم دستاوردهای معماری غرب را نادیده بگیریم اما به دلیل بیکفایتی زمامداران کشور که غرب را الگوی تمدن قرار داده و کورکورانه مردم را به سوی تقلید از غربیها سوق دادند،آن سنتهای آزمون پس داده به سرعت جای خود را به سبکهای نوین غربی دادند.حال خواه ناخواه ما درون معماری مدرن زندگی میکنیم و نمیتوان ریشههای معماری امروز ایران را در معماری سنتی جویا شد.بهتر است معماری مدرن را از خواستگاه اصلی آن،غرب بررسی کرد.در این صورت آنچه ابتدا باید بر آن مسلط شد فلسفه و جریانهای فکری که منجر به معماری امروز و حتی آینده میشود.

آنچه در این مقاله به آن پرداخته شده بررسی کلی معماری پرش کیهانی و چگونگی شکلگیری مکتب فکری آن است.

قیمت فایل فقط 4,900 تومان

خرید

نور در معماری

admin بازدید : 165 جمعه 03 ارديبهشت 1395 نظرات ()

نور در معماری

نور در معماریدسته: آموزشی 
بازدید: 2 بار 
فرمت فایل: pptx 
حجم فایل: 6446 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 39 

این پاورپوینت درمورد نور و معماری می باشد دارای 39 اسلاید با افکت مناسب و پرمحتوا می باشد

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید



 

 

نور صورتی از انرژی تابشی است که با سرعت ۳۰۰۰۰۰ کیلومتر بر ثانیه در فضا سیر می‌کند.نور چیزی است که امکان دیدن را برای انسان فراهم می‌آورد.

 

انواع چشمه نور در معماری

 

  1. چشمه نور گسترده: یک شیء نورانی نظیر خورشید را چشمه نور گسترده می‌نامیم.
  2. چشمه نور نقطه‌ای: اگر صفحه‌ای از مقوا را که روی آن روزنه کوچکی ایجاد شده در مقابل چراغ روشنی قرار دهیم نور چراغ پس از گذشتن از روزنه منتشر می‌شود و روزنه مانند یک چشمه نور کوچک عمل می‌کند که به آن چشمه نور نقطه‌ای می گوئیم

 

تقسیم بندی اجسام غیر منیر از نظر عبور نور از آنها نیز بدین ترتیب است:

 

  1. اجسام شفاف:اجسامی که نور از آنها عبور می‌کند مانند:شیشه، هوا، آب
  2. اجسام نیمه شفاف: اجسامی هستند که نور از انها عبور می‌کند ولی از پشت آنها اجسام دیگر به صورت واضح دیده نمی‌شوند، مانند: شیشه‌های مات ویخی، یا کاغذ کالک
  3. اجسام کدر: اجسامی هستند که نور اصلا از آنها عبور نمی‌کند، مانند: آجر، مقوا، چوب و غیره

 

اهمیت ساماندهی به نور محیطی

 

هر آنچه از زیبایی‌های محیطی به چشم می‌آید از پرتو نور و روشنایی است؛ وگرنه در تاریکی، زیبایی مفهومی نمی‌یابد. زیبایی حقیقی با نور معرفت و زیبایی ظاهری با حس بینایی درک می‌شود. نور و روشنایی چه ظاهری و چه عرفانی، باعث می‌شود که زیبایی به چشم اید و رنگ، حجم و سایر زیبایی شیءجلوه کند. در هنر معماری بحث مفصلی در زمینه روند بهره گیری از نور طبیعی وجود دارد و نور رسانی محیطی مبحث قابل توجهی را به اختصاص می‌دهد. ابزار و وسایل روشنایی نیز به عنوان عواملی که تامین کننده نور مصنوعی هستند عمل می‌کند. در یک خانه یا محیط بسته، چند گونه نور وجود دارد بدین شرح:

 

نور محیطی و عمومی:روشنایی لوستر و نور موجود در منزل که از طریق پنجره‌ها به درون می‌تابد.

 

نور مصنوعی یا تاکیدی:نور چراغهای مطالعه بر روی میز کار، و چراغ‌های آویزا یا دیواری در آشپز خانه، که ازآنها برای نوشتن، مطالعه، آشپزی، خیاطی و هر آنچه نیاز به دقت و تمرکز دارد، استفاده می‌شود.

 

نور تزئینی:نور آباژور و چلچراغ‌های رنگین و زینتی یا لامپ‌هایی که در بوفه‌ها و قفسه‌ها نصب می‌شوند. همچنین لامپ‌های کوچک و هالوژن‌هایی که بر روی آرک‌ها و قوس‌های سقف قرار می‌گیرند.

 

یکی از راه حل‌های بسبار موثر برای تغییر حال و هوای اتاق و به طور کلی دگرگون کردن روحیه ساکنان منزل، رسیدگی و توجه به موضوع نور و نور پردازی متعادل است. هیچ اتاقی، هرگز بدون نور مناسب و دقیق، عالی به نظر نمی‌آید. البته هر قدر که انتخاب نور دقیق و آگاهانه صورت گیرد، باز باید اذعان داشت که نور مصنوعی هرگز جای درخشندگی نور طبیعی را نخواهد گرفت. نور طبیعی لطیف و پویاست و معمولا جایگزینی ندارد، ولی تعجب آور است که بسیاری از مردم با اصرار زیاد پنجره‌ها را با پرده می‌پوشانند تا جلوی ورود نور طبیعی گرفته شود.

 

از سوی دیگر، در نور پردازی فضای داخلی به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که نور می‌تواند به شدت رنگ‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. یک رنگ چه بسا در طول روز بارها تغییر کند و طیف‌های گوناگونی را بازتاب دهد. همچنین ممکن است زیر نور مصنوعی کاملا متفاوت جلوه کند. در ضمن نور مصنوعی نیز تاثیر قابل توجهی دارد؛ مثلا در لامپ‌های فلوئورسنت یا نور آفتابی در لامپ‌های معمولی و هالوژنی. نکته دیگریکه شاید شماری از افراد به آن توجهی نشان ندهند، وجود سطوح بازتاب دهنده نور در محیط درونی است. اجسام بازتاب دهنده نور، مانند لوازم شیشه‌ای و آینه‌ای، یا اشیاء فلزی با سطوح صیقلی و براق، نه تنها نور فریبنده‌ای به اتاق می‌افزایند، بلکه به نور محیط نیز انرژی و نیرویی مضاعف می‌دهند و به این ترتیب سبب می‌شوند تمام فضا درخشان تر و با روح تر به نظر آید. از این رو، خوب است بر روی این گونه وسایل، گلدان‌هایی کریستالی یا رنگارنگ، همین طور آباژورهایی با کلاهک‌های رنگین قرار دهید تا بازتابی از نور درخشان و رنگارنگ در گوشه‌ای از اتاق یا راهرو به دست آورید.

 

چند نمونه از نوردهی مناسبی که پیشنهاد می‌شود:

 

فضای تاریک اتاق کار با چراغ رومیزیقابل استفاده شده و کار کردن در آن ممکن می‌شود. بدین ترتیب با بهره‌گیری از نور موضعی، دیگر نیازی به روشن کردن همه فضا احساس نمی‌شود.

 

نوردهی موضعی و صحیح در بالای تخت خواب‌ها از ویژگی‌های اتاق خواب است که مطالعه در سب را بسیار دلپذیر می‌کند. در ضمن نورهای هالوژنی سقف نیز با ایجاد سایه روشنی زیبا به کمک نورهای مجاور تخت خواب می‌آیند.

 

نور موضعی در کنار پلکان، ضمن روشن کردن راه پلکان، جذابیت خاصی در رنگ‌های دیوار و کف پله‌ها ایجاد کرده است، به نحوی که رنگ‌ها زنده تر و درخشان به نظر می‌رسند و جاذبه بصری فراوانی دارند.

 

نور پردازی در فضای داخلی

 

زمانی که خانه‌ای می‌سازیم، اثاثی انتخاب می‌کنیم که بخشی از زندگی روزمره ما خواهند شد، همچنین باید به نوع نور پردازی محیط زندگی توجه داشته باشیم. برای این عمر مهم است که ابتدا موقعیت و زوایای خانه را به منظور مشخص ساختن منطقه تابش نور خورشید در طول روز شناسایی کنیم. باید بیاموزیم که با نور طبیعی روز بازی کرده، تاثیرات آن را کنترل کنیم، زیرا همین نور خانه ما را در بخش بزرگی از روز نور پردازی می‌کند.

 

از زمان طلوع خورشید، از اولروز تا هنگام غروب، نور طبیعی شدت رنگ‌ها در محیط خانه ما تغییر می‌دهد. نارنجی در پائیز، آبی‌ها در زمستان، رنگ‌های ملایم در بهار و زرد درخشان دزطول تلبستان بیشتر به چشم می‌آیند. نور‌ها، سایه‌ها یا تاریکی‌ها، به ابن صورت، عناصر تزئیی لازم الاجرایی هستند که باید بدانیم چگونه آنها را ایجاد کنیم.

 

به علاوه، زمانی که نور طبیعی رو به کاستی می‌رود، نور پردازی مصنوعی باید این امکان را به ما بدهدکه فعالیت‌های روزمره خود را ادامه دهیم. توصیه می‌شود به خاطر بسپاریم که نور، انواع متفاوتی از محیط‌های پیرامونی را خلق می‌کند و اینکه محیط روشن با احساس رضایتمندی، انرژی و حرکت ما مرتبط است. همچنین نور پردازی ملایم منجر به آسودگی ما می‌شود.

 

  • هنگامی که می‌خواهیم کاربرد محوطه کوچکی مثل سطح یک میز یا پیشخوان را مطلوب کنیم، نور پردازی تاکیدی بر روی میز باید در محدوده پیرامون ان نگاه داشته شود. نورهای رو به پائین را بر روی صندلی‌ها متمرکز نکنید، زیرا پرتوهای بالایی سایه‌های نامطلوبی بر روی صورت افراد می‌اندازد و گرمای حاصل از تابش آنها نیز ممکن است ناراحت‌کننده باشد.
  • چلچراغ‌های آویزی می‌بایست به گونه‌ای تنظیم شوند که میز و اتاق هردو را روشن کنند. تعیین قطر نوردهی در حدود ۶۰ تا ۷۵ سانتی‌متر با فضاهای معمول تناسب دارد، اما قطر شاخه‌های لوستر نباید از پهنای میز بیشتر و ارتفاع آن تا روی سطح میز از ۳۰ سانتی‌متر کمتر باشد، زیرا در این صورت ممکن است افراد در هنگام برخاستن از پشت میز با منبع نور یا همان لوستر آویزی برخورد کنند.
  • در شرایطی که چلچراغ نور رو به پائین ندارد، چیدمان میز و قسمت میانی آن را می‌توان با استفاده از نورهای تاکیدی و ثابت قابل تنظیم واقع در فرورفتگی‌ها تقویت کرد. این منابع نور تاکیدی باید همراه با پرتوهاییباشند که انتشار آنها طیفی از باریک تا متوسط را در بر گیرند و در جایی قرار داده شوند که زاویه دار باشند تا از سایه اندازی آنها اجتناب گردد. در هنگام قرار دادن و تنظیم مکان وسایل ثابت خانه، باید انعکاس یافتن نور از سطح میزهایی که رویه آنها شیشه‌ای است در نظر گرفته شود.
  • در قفسه‌های ظروف، جلوه کارهای تزئینی کنده کاری شده و ظروف شیشه‌ای پذیرایی باید با نور پردازی متعدد بدون سایه از طریق سقف تامین گردد. در بالای یک بوفه شیشه‌ای نیز می‌توان منبع نوری پیش بینی کرد به صورت آباژور دیواری یا چراغ‌های دارای پایه که به دیوار نصب می‌شوند، ارتفاع منبع نور تا زمین در این حالت نباید از ۱۷۰ سانتی‌متر کمتر باشد.
  • نور پردازی موضعی باعث روشن شدن هر چه بیشتر تابلوهای نقاشی می‌شوند و جلوه و زیبایی آنها را مورد تاکید بیشتر قرار می‌دهند.
  • نورهای تاکیدی در تاقچه‌ها جاذبه بیشتری به تزئینات محیط می‌بخشند.

 

به منظور نور رسانی بیشتر و بهتر در فضای آشپز خانه به موارد زیرتوجه داشته باشید:

 

  • برای سینک ظرف شوئی، از پرتو متمرکز نور تامین شدهای که درست بالای سینک و زیر کابینت فرار گرفته استفاده کنید.
  • تکیه بر نوری که از سقف ئ در وسط اتاق می‌تابد، موجب خواهد شد محیط کار برای آماده‌سازی مواد غذایی در سایه قرار گیرد.
  • منبع روشنایی در لبه جلویی و زیر کابینت قرار دارد. منبع نور باید از دید افرادی که در نزدیکی کابینت نشسته‌اند، پنهان بماند.

 

در محیط حمام و دستشوئی داشتن نور مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

  • نورپردازی به صورت کشیده در کنار آینه دستشوئی بیشترین تاثیر را خواهد داشت. طول آن باید حداقل ۴۰ سانتی‌متر باشد. نورپردازی بالای آینه باید دست کم ۶۰ سانتی‌متر طول داشته باشد تا هر دو طرف صورت روشن شده، از بروز سایه در زیر چانه اجتناب شود. ارتفاع لامپ‌های طرفین، از زمین نبایست از ۱۵۰ سانتی‌متر کمتر باشد ئ نور بالای آینه دستشوئی نیز بهتر است ارتفاعی در حدود ۱۹۵ تا ۲۰۰ سانتی‌متر داشته باشد.
  • نور پردازی هالوژنیدر فرورفتگی‌ها، این امتیاز را دارد که مانعی در سر راه نوردهی آنها به وجود نمی‌آید، اما موجب بروز سایه‌هایی در زیر پلک، بینی و چانه می‌شوند. مگر آنکه با فاصلهای مناسب و بالای نور دیگری بر روی پیشخوان قرارذ می‌گیرد تا نور پائین به سمت بالا منعکس و سایه‌ها را بی اثر می‌کند.[۱]

 

کتاب نور در معماری داخلی-تالیف دکتر فاطمه کاتب

 

 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

جزوه-نور در معماری

admin بازدید : 207 جمعه 03 ارديبهشت 1395 نظرات ()

جزوه-نور در معماری

جزوه-نور در معماریدسته: فنی و مهندسی 
بازدید: 2 بار 
فرمت فایل: docx 
حجم فایل: 7815 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 220 

این فایل درمورد نور در معماری می باشد و شامل 220 ص در قالب ورد می باشد

 

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید



 

 

معماری به عنوان اجتماعی­ ترین هنر بشری مرتبط با فضای اطراف انسان، عبارت است از علم و هنر و شکل بخشی به فضای زیست انسان. به­عبارت دیگر، معماری به­وجود آورنده فضایی است که انسان را از عوامل طبیعی مصون می­دارد و فعالیت­های زندگی فردی و اجتماعی وی را در بر گرفته و به نیازهای مادی و معنوی وی پاسخ می­گوید. براساس مطالعات، به­طورکلی برای معماری سه بخش اصلی قائل می شوند. اگر کسی توانست این سه بخش را به خوبی به انجام برساند، در معماری می تواند موفقیت خوبی کسب نماید؛ تفکر درست، خط کشیدن درست و انتقال درست سه بخش عمده معماری مناسب به­حساب می­آیند. تا زمانی­که مبانی نظری مشخصی نداشته باشیم و آن را نتوانیم درست تعریف کنیم، تفکر درست حاصل نمی شود و تا زمانی که بخشی از زمان و تلاشمان را برای معماری و آن هم درست فهمیدن آن و درست ایده دادن نداشته باشیم، خط کشیدن درستی در کار نیست و این قسمت سوم  دارای بخشی اکتسابی است که باید جستجوکرد و یاد گرفت.

 

 

 

جذبه معماری­های کهن ما را وادار می­کند که به گسست ناپذیری انسان، طبیعت و عرفان اعتقاد ورزیم. مردم و معماران گذشته، از زمان­های دور با رویکردهایی سنجیده به طبیعت احترام گذاشته و آن را مورد مداقه قرار داده و خردمندانه با طبیعت زیسته­ اند. خلق عناصر معماری در اکثر آثار باستانی در ازمنه گذشته، حاصل عشق و تمایل به ارتباط هم زیستانه با طبیعت بوده است و این چنین بود که گرایش های عرفانی در هنر معماری گذشته به وفور مشاهده می­شود. یافت اسرار طبیعت و آمیزش آن با خلاقیت و نوآوری توانسته است سازه هایی بس افسونگر در معماری بیافریند و این همه در پناه همبستگی انسان و طبیعت و خلق هنر عرفانی است و باید چنین گفت که معمارانی که ترکیب های رنگ و باد را در معماری خود آمیخته اند شاگردان لئوناردو داوینچی هستند که با کلامی دانته وار گفته بود " هنر باید با طبیعت سازگار باشد". حفظ وفاداری به طبیعت، در بسیاری از راهبردهای منتهی به خلاقیت معماری تأثیر گذاشته است. خاصه اینکه این نوع دیدگاه به طبیعت و حفظ وفاداری نسبت به اسلوب طراحی معماری کهن در نگرش معماری پسامدرن بیش از پیش مورد عنایت است. بنابراین، آنچه در باب معماری فضاهای کتابخانه های امروز مطرح است این است که می­توان به مدد این نگرش و با تأثیر پذیری از طبیعت در به­کارگیری رنگ و نور به معماری کتابخانه ها رنگ و بویی خاص بخشید و کاربران و مراجعان این مراکز را جهت بهره­مندی بیشتر از کتابخانه ها ترغیب نمود و فضایی مطلوب را که برگرفته از طبیعت درونی ایشان و در عین حال مطابق با معیارها و ضوابط علمی و بر پایه مطالعات روانشناختی و جامعه شناختی است طراحی نمود. از این­رو این مقاله بر آن ­است تا ضمن نگاهی مختصر به مباحث معماری پسامدرن و درونمایه ها و پارادایم­های حاکم بر این نگرش، به بررسی اثرات رنگ و نور در معماری پسامدرن فضاهای کتابخانه­ ای بپردازد و ضمن ارائه نمونه هایی از این معماری­ها، هریک از این عوامل و به­کارگیری مطلوب آن­ها را در معماری مراکز کتابخانه­ ای تحلیل نماید.

 

 

 

نظریه های پسامدرن در معماری

 

 

 

نظریه های پسامدرن در معماری، برخاسته از دیدگاه های پسامدرن است که تأثیرات شگرفی بر معماری و به­ویژه معماری مدرن نهاده و آن را متحول ساخته است. در اندیشه معماران پسامدرن، سبک به صورت دوگانه‌ای به وجود می­آید و دارای ظاهری عامه­پسند و طرفدار عقاید جمع است. معماران این دوره که دیگرمعماری مدرن را کارآمد و آرمانی نمی‌یابند، با رجعت به گذشته و تاریخ معماری،نشانه هایی را از آنها در معماری خود مورد استفاده قرار می‌دهند[3].

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
Profile Pic
فروشگاه اینترنتی بانک معماری «تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.»
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1904
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 76
  • باردید دیروز : 5,127
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15,586
  • بازدید ماه : 56,949
  • بازدید سال : 246,982
  • بازدید کلی : 912,745